Vervolg4 - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Familie Hoogendoorn - WaarBenJij.nu Vervolg4 - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Familie Hoogendoorn - WaarBenJij.nu

Vervolg4

Door: Ingrid en Jan

Blijf op de hoogte en volg Familie

16 Augustus 2015 | Verenigde Staten, Las Vegas

Donderdag 13 augustus.Hallo allemaal,daar zijn we weer! Het eerste wat we vanmorgen zagen op de camping was een hert vlakbij ons. Daarna zijn we op weg gegaan naar Yosemite NP. Heeeel erg mooi is het daar,heel wisselende omgeving. Jammer alleen dat het heel erg druk was. Voor de camper was er nauwelijks een parkeerplaats te vinden bij iets wat de moeite waard was om te bekijken. We wilden heel graag de grote Sequoia bomen zien ,maar helaas geen parkeerplek. We hebben wel een mooie wandeling gemaakt naar Mirror Lake. Daar werd gewaarschuwd wat te doen bij een ontmoeting met beren of bergleeuwen!!! Gelukkig hebben we alleen 2 berenvallen gezien. Ed,even om op jouw vraag terug te komen. Het brandgevaar werd aangeven als extreme high,maar van bosbranden hebben we niets gemerkt. We zijn dan ook van de hele wereld verstoken,we volgen geen nieuws,geen TV,helemaal niets!!! Yosemite is echt een heel groot en prachtig NP waar je eigenlijk veel langer moet blijven. Er zijn zo veel mooie dingen te zien en te doen. Via de Tioga Pass Road, de enige weg dwars door het Yosemite NP, zijn we er uitgegaan op weg naar Mammoth Lakes. In June Lake hebben we een campground gevonden. Daar hebben we heel Amerikaans meegedaan( Manon en Ingrid) aan de icecream meeting," to meat all your campground fellows!" Heel grappig,zie je in Nederland echt niet. Daarna hebben we ontdekt dat Jan een echte pyromaan is. In een oude wasmachinetrommel houtvuur gemaakt. Na twee weken moesten wij dat ook maar eens doen natuurlijk!! Lekker heel de avond buiten gezeten bij het vuur.
Vrijdag 14 augustus. Vandaag weer in de camper richting Las Vegas. Na een urenlange rit door woestijngebied zonder ook maar een benzinepomp,winkel of wat dan ook te zien kwamen we aan in Beatty. Een plaatsje wat direct naast Death Valley ligt, heeeeeet!!!!!! Ongeveer 40 graden. Gelukkig wel met een windje en een heerlijk zwembad bij de campground. We hebben lekker gezwommen en gezond. S'avonds heerlijk gegeten bij Denny's op kosten van Niels en Manon!!!! Van Denny's terug naar de camper werden we vergezeld door zwermen vleermuizen en o ja we moesten de deur van douche- en toiletruimte op de campground goed sluiten anders kwamen de ezels binnen en die zouden er alleen maar een grote troep van maken.
Zaterdag 15 augustus. Eindelijk, Ingrid ging rijden met de camper ......., helaas was het na 0,1 mijl al weer genoeg, hahaha! De rit was eenvoudig vandaag, 1 rechte weg van 120 mijl door de woestijn zo Las Vegas in. Campground, met zwembad en shuttlebus naar de Strip (waar alle grote casino's zitten) vooraf uitgezocht en gelukkig hadden ze nog plek voor de Hoogendoorntjes. Na een lekkere duik in het zwembad zijn we 's-avonds nog naar de Strip geweest. Wederom bizarre dingen gezien met geweldige lichtreclame's, vuur- en watershow en dieren zoals flamingo's. Echt bizar!!!
Kusjes!!

• 16 Augustus 2015 - 12:02

Bernie En Cor:

Geniet nog een paar dagen in julli "Minnie Winnie" !!

• 17 Augustus 2015 - 19:32

Thea:

mag ik zeggen dat ik best een heel klein beetje jaloers ben. Het klinkt allemaal zo geweldig maar ik gun het jullie natuurlijk van harte.
    Dikke kus